Langkau ke kandungan utama

Okay, Serius Tak Boleh Tidur Dah

Padan muka pergi blog pukul 3. Terus aku sakit kepala satu hari semalam. Tengok Avengers pon hanya dengan separuh penghayatan. Balik semalam, terus aku lena sampai kol 3 pagi, tapi aku paksa tidoq juga, pasaipa, aku punya kepala berat sangat. Tak tau la kalau ada menatang mana tekan kepala aku ke apa.

Tadi bangun Subuh, dah ringan. Jadi, mungkin menatang tu pergi masjid ke wallahualam.

Dan, walaupun masih lagi rasa sleep deprived, aku tak boleh tidur dah. Ini body clock dah kacau bilau kucar kacir! Cuti tak cuti mesti mau mangkit waktu yang sama. Petang satgi tidoq. Tapi sayang, petang ni aku nak ke KL.

Untuk apa? Untuk bertemu keluarga tercinta di Balakong hahaha. Okla tu, dan juga sebab esok aku nak ke PWTC, ke Pesta Buku Antarabangsa KL. Aku nak kena ketemu juga Abang Mut Dubook Press, sama Abang Lepat yang datang jauh dari Jerman, meninggalkan Aminah dan Azali. Kasihan Aminah, menangis. Jadi, walau aku hanya sa-orang (stail lama sikit) aku nak perjalan Abang Lepat ke Malaysia ni berbaloi la. You can make a difference, katanya.

Video kasi runtun jiwa

Walau apa orang kata pasal penerbit buku indie ni, yang pasti aku nak berterima kasih sama mereka. Kalau tak, mungkin aku takkan mula membaca sekali lagi. Masa kecik, aku memang minat membaca; komik LOL, ensiklopedia, dan buku-buku Enid Blyton's yang versi Melayu punya pasal 5 Penyiasat. Aku rasa inspired baca buku penyiasat tu sebab yang pandai dalam cerita tu, watak yang bernama Gemuk ke apa. Masa sekolah rendah, aku bulat comel amat tak nampak leher. Hahahaha! Mungkin antara sebab aku kuat belajar sebab nak jadi pandai macam Gemuk, cuma mungkin, at hindsight, pandai akademik dan pandai si Gemuk tu berlainan.

Cuba cari lehernya di mana


Jauh melalut, kembali semula ke landasan cerita aku ni. Buku-buku indie yang aku dah baca cuma setakat ni dari dua publisher je - DuBook Press dan Fixi. Fixi pula ada macam-macam siri Fixi Novo, Retro,Kombo apakejadah. Aku ada beli Novo punya siri dan Retro. Yang Usman Awang punya buku, "Yang Nakal-Nakal" aku baca dulu tu dari Fixi la. Fixi Novo, buku-bukunya dalam bahasa Inggeris. Bagi aku, balanced ah. Buku-buku bahasa Melayu aku beli kat Dubook, bahasa Inggeris pula sama Fixi Novo.

Nakal sangat.


Bila dah baca buku-buku Inggeris Fixi Novo ni, aku pon mula lah cari berat, ke mainstream. So far aku cuma ada buku Jack Reacher ditulis oleh Lee Child. Tebal ya amat! Dan aku juga mula memberanikan diri baca buku berat pasal keagamaan, falsafah. Politik dunia je tak lagi. Tapi, tu la kan. Tak habis lagi baca...hahaha...

Pak menakan aku berlakon cerita Jack Reacher ni.

Jujurnya, aku rasa sedap membaca. Baca apa-apa pun. Kau dapat tahu, dan memahami (atau cuba, kalau tak dapat) apa yang penulis nak sampaikan. Apa dia fikir, apa dia rasa. Lepas kau baca, kau bersoal jawab dengan diri ke, dengan kawan-kawan ke, atau yang arif dalam bidang. Bagi aku, itu untuk kau tambah nilai (add value) dalam diri. Fiksyen ke, non-fiction ke, autobiography, ensiklopedia ke. Pasti ada sesuatu kau dapat.


Kalau rasa tak dapat apa-apa, maknanya dapat juga. Dapat tahu kau banyak lagi tak tahu.

Ulasan

plain83 berkata…
Danny boi looked so innocent in his adolescent days... dawwww, jom main bungapi sparkle king cat sama2 dgn akak?~ hahahah X3

*tetiba teringat budak2 kecik main bungapi time hari raya lol...
hahaha adolescent sangat. kiranya sekarang ni Danny Man la, bukan Danny Boy? hahaha

Catatan popular daripada blog ini

Want Some Hotdog?

WAHAHAHA!! I laughed when I first see this picture! I don't know whether to laugh at the spelling, or the prices set at that stall. Well, that's pretty mean of me. But it is a good laugh alright. The girlfriend sent me this picture. Before that she asked me, what's the spelling of hotdog in Malay. I said, not that I know of, just write 'hotdog'. Then she sent me the picture. The caption for this picture : "Don't know whose fault, the Malay teacher or the Math teacher?" Maybe it's just another marketing strategy. You know, when people ask, where did you get this? From hokdok stall over there. Brilliant plan on promoting it but fail miserably with the price. How to get profit like this LOL From the way it has been converted to Malay, I reckon the picture at the top was taken in Terengganu. You see, hot=hok. In Terengganu words that end with 't' always sound like 'k'. Example, sesat (lost) = sesak, pekat (thick) = pekak. But pekak (dea...

Koleksi Baju Raya =P

Few days ago, went to Kemaman to get new baju melayu for Hari Raya. hahaha..when it comes to this, I will just accept any baju as long as wearing it doesn't make me the centre of attention on that day. So, what do I have in my collection so far? =P Macam pengantin gitu. =P I don't remember this one. Hmmm My first Raya Aidilfitri away from home, 2007. In Melbourne with my friends from Melbourne Uni. How are you guys? Last year's culture night. Hehehehe. Ore to ore no imoto, Pam. But this purple baju melayu is not mine. My man Azman lent it to me. Thanks heaps man. =) But I guess I kinda like the pengantin one, though it did make me a bit 'famous' due to its glittering when exposed to light. I guess, I was once an Edward Cullen wahahahah! Ok, that's not funny. My bad. *ehem* ehem* The only complete family picture. With my Silat Cekak Hanafi gang at the end of 2006. What's up guys? =) So, this time around went to Kemaman, to this one shop at the basement level ...

Early Surprise

Last night, I was online surfing the net, blogging, chatting with some friends, and then the girlfriend came online on Skype. Woohoo~ Some excerpts from our early conversation Me: did u go see my blog Me: been active today wahwahaw Her: omg bii, we had super super big magical connection i tell you Her: but i cant tell u now. you'll know eventually Her: unless you can guess it. hahahahahaahaah I was like "what?" I kept on guessing and guessing and guessing but none of my guess was right! And the girl loves torturing me, seeing me all worked up trying to guess what did she mean by "super big magical connection". We always say how we have this magical connection in situations like - - picking up the phone when suddenly a message or a call comes in from her or me - went online on Skype at the same time Got other examples but I don't wanna kill the readers here with the cheesiness and mushiness... =P Anyway, she gave few clues, that I mentioned it in my blog post...