Langkau ke kandungan utama

Angin Kencang Katanya



Kawan serumah masa aku di Monash dulu tahu, aku jenis hantu repeat lagu. Kalau aku first time dengar lagu tu dan aku rasa jatuh cinta samanya, aku akan repeat lagu tu, berhari-hari. Kalau tak silap, paling lama seminggu. Masa tu aku masuk 2nd year, housemates aku Dicky, Jackie, Varun. Menyesal Dicky introkan aku sama Nidji. Duk ulang lagu "Engkau" sampai seminggu. Jackie hantuk kepala kat dinding setiap kali lepas bangun pagi.

Lagu terbaru yang aku mainkan berulang-ulang kali ni, ialah lagu "Angin Kencang" nyanyian Noh Salleh. Aku memang ketinggalan zaman sejak kebelakangan ni. Aku dapat tahu pasal lagu ni pun sebab aku tengok member aku post kat FB untuk kawan-kawan Jepun dia. Aku tengok macam MV "Angin Kencang" ni dibikin kat Jepun. Terus aku klik.


Dan terus juga Danny Boy sangkut.

Angin punya kencang aku sampai post kat facebook. Kalau kau post bait perkataan yang lain macam sikit bunyinya (pembayang: tidur malamku mimpi indah ingat kamu) terus member-member yang dah berkahwin akan menyelit membuat spekulasi. Hahahaha. Sebab tu aku sayang dan rindu kawan-kawan lama aku ni.




Noh Salleh -Angin Kencang



Tapi, aku punya angin kencang lain sikit.

Angin kencang membawa ku
Jauh dari mu yang hilang terus tanpa khabar
Tidur malam ku tak indah kerana kamu



Ulasan

plain83 berkata…
oh naise naise... dayyum, nyesal pulak aku rasa sebab tak bawak camera cun utk record video clips yg boleh digubah utk bikin music video lagu original aku masa aku merendek tokyo last year... argh dayyummm... argh... takpa, nanti aku pi kyoto, aku pasti pi dengan member yg ohsem so that aku boleh mtk dia tolong record clips aku jalan2 sambil pakai topeng kitsune... lol
waaa...kaya seh dapat pi kyoto. hang buat bisnes ka apa. aku di sini nak simpan duit buat nikah lagi wakakaka!

nak pi kyoto dah beli tiket?nak ikot buleh? hahaah
plain83 berkata…
kihkih... tiket tak beli lg la sebab tak confirm bebetul lg tarikh nak merendek tu bila dengan member, dah confirm nanti, kalo aku bgtau hang, hang nak ikut ka? boleh jer... spring next year la planningnya tu kalo takde aral melintang ;3
bolehkah hamba mengikut tuan hamba ke negara timur itu? tidakkah ini akan menjejaskan usaha tuan hamba untuk merahsiakan identiti?


kekekekee
plain83 berkata…
kekeke... kalo danny boi takpa kot? nanti aku blackmail ko apa2 yg patut dulu sekiranya ko bertindak mahu membongkarkan identiti aku selepas/semasa trip itu... LoL! XD

Catatan popular daripada blog ini

Want Some Hotdog?

WAHAHAHA!! I laughed when I first see this picture! I don't know whether to laugh at the spelling, or the prices set at that stall. Well, that's pretty mean of me. But it is a good laugh alright. The girlfriend sent me this picture. Before that she asked me, what's the spelling of hotdog in Malay. I said, not that I know of, just write 'hotdog'. Then she sent me the picture. The caption for this picture : "Don't know whose fault, the Malay teacher or the Math teacher?" Maybe it's just another marketing strategy. You know, when people ask, where did you get this? From hokdok stall over there. Brilliant plan on promoting it but fail miserably with the price. How to get profit like this LOL From the way it has been converted to Malay, I reckon the picture at the top was taken in Terengganu. You see, hot=hok. In Terengganu words that end with 't' always sound like 'k'. Example, sesat (lost) = sesak, pekat (thick) = pekak. But pekak (dea...

Kembali

Sepanjang tahun 2018 langsung takde satu post. Wow! That's a new record set by yours truly. Banyak benda boleh berlaku dalam masa satu tahun. Dan banyak benda juga yang dah berlaku dalam jangka masa tu. Summary nye, perubahan kerjaya , tahun melawat Indonesia , dan new bundle of joy  (<----Ini emoji smiley, aku buat post ni pakai Blogger app) Kenapa kali ni tergerak nak blog balik? Sebenarnya, dari tahun 2017 tu aku nak meneruskan kelangsungan hidup blog ni..cuma, banyak alasan aku bagi dan jadilah apa yang dah terjadi sekarang blog yang dah lebih setahun tak di-update. Bersawang, dah jadi sarang angkut-angkut dah. Inilah sarang angkut-angkut. Blog kali ni more to syok sendiri mungkin, sebab aku rasa aku dah takde pembaca yang mengikuti perkembangan blog ni. Silap-silap, blog aku dah kena removed daripada list pembaca-pembaca lama aku. Mungkin kalau takde pressure untuk blog, aku akan lebih rajin ke sini. Siapa tahu?

Koleksi Baju Raya =P

Few days ago, went to Kemaman to get new baju melayu for Hari Raya. hahaha..when it comes to this, I will just accept any baju as long as wearing it doesn't make me the centre of attention on that day. So, what do I have in my collection so far? =P Macam pengantin gitu. =P I don't remember this one. Hmmm My first Raya Aidilfitri away from home, 2007. In Melbourne with my friends from Melbourne Uni. How are you guys? Last year's culture night. Hehehehe. Ore to ore no imoto, Pam. But this purple baju melayu is not mine. My man Azman lent it to me. Thanks heaps man. =) But I guess I kinda like the pengantin one, though it did make me a bit 'famous' due to its glittering when exposed to light. I guess, I was once an Edward Cullen wahahahah! Ok, that's not funny. My bad. *ehem* ehem* The only complete family picture. With my Silat Cekak Hanafi gang at the end of 2006. What's up guys? =) So, this time around went to Kemaman, to this one shop at the basement level ...