Langkau ke kandungan utama

Ber"terengganu" sekali!

Yosh! Salam, this is special 101st post!! =P

Tribute to Daoz's post on Kuiz Bahasa Terengganu. Okay, here we go!!

...

Tobak aa, sepatoh harang aku dok pahang kuiz tu. Doh nok wak waner, aku bukang orang tranung dekpong. Setakat ikut stail orang2 sini cakap buleh aaa. Tapi ade lagi vocab tranung hok aku dok tahu! Mu tengok tu, orang tranung asli takdok gune perkataang mat saleh ni, aku sorang je, doh name pong orang tranung celup. Ke wane boh?
Boh aku orang negeri sembilang, mok aku orang Penang. Aku pulok lahirnye kat KL. Orang KL mung!! =P Doh waner aku buleh sesat kat Tranung mu tanye? Boh aku keje kat Kerteh, gitu aa ceghitenye.. Kerje drebar helikopter. WAHAAHAHHAAH!!


...

That's all folks.
Have fun reading this special post!!

HORA HORA!!!

..hehehehehe..

Ulasan

*jeSSicA* berkata…
omg dialect terengganu is really different from dialect kelate!!
lol
dont tell me u dont understand even one word??

@_@
Tanpa Nama berkata…
tu ah,soalan payoh dooh dekpong..kire mu ni kemah doh danial,siap dpt nick trg gi..mat do..ke wane?
Fatin Baharum berkata…
haha. drebar helikopter, hehe.`
doh mu gane lenih, bile nok balik ganung nye?
insyaAllah December ni balik la.

Catatan popular daripada blog ini

Kembali

Sepanjang tahun 2018 langsung takde satu post. Wow! That's a new record set by yours truly. Banyak benda boleh berlaku dalam masa satu tahun. Dan banyak benda juga yang dah berlaku dalam jangka masa tu. Summary nye, perubahan kerjaya , tahun melawat Indonesia , dan new bundle of joy  (<----Ini emoji smiley, aku buat post ni pakai Blogger app) Kenapa kali ni tergerak nak blog balik? Sebenarnya, dari tahun 2017 tu aku nak meneruskan kelangsungan hidup blog ni..cuma, banyak alasan aku bagi dan jadilah apa yang dah terjadi sekarang blog yang dah lebih setahun tak di-update. Bersawang, dah jadi sarang angkut-angkut dah. Inilah sarang angkut-angkut. Blog kali ni more to syok sendiri mungkin, sebab aku rasa aku dah takde pembaca yang mengikuti perkembangan blog ni. Silap-silap, blog aku dah kena removed daripada list pembaca-pembaca lama aku. Mungkin kalau takde pressure untuk blog, aku akan lebih rajin ke sini. Siapa tahu?

Koleksi Baju Raya =P

Few days ago, went to Kemaman to get new baju melayu for Hari Raya. hahaha..when it comes to this, I will just accept any baju as long as wearing it doesn't make me the centre of attention on that day. So, what do I have in my collection so far? =P Macam pengantin gitu. =P I don't remember this one. Hmmm My first Raya Aidilfitri away from home, 2007. In Melbourne with my friends from Melbourne Uni. How are you guys? Last year's culture night. Hehehehe. Ore to ore no imoto, Pam. But this purple baju melayu is not mine. My man Azman lent it to me. Thanks heaps man. =) But I guess I kinda like the pengantin one, though it did make me a bit 'famous' due to its glittering when exposed to light. I guess, I was once an Edward Cullen wahahahah! Ok, that's not funny. My bad. *ehem* ehem* The only complete family picture. With my Silat Cekak Hanafi gang at the end of 2006. What's up guys? =) So, this time around went to Kemaman, to this one shop at the basement level ...

Want Some Hotdog?

WAHAHAHA!! I laughed when I first see this picture! I don't know whether to laugh at the spelling, or the prices set at that stall. Well, that's pretty mean of me. But it is a good laugh alright. The girlfriend sent me this picture. Before that she asked me, what's the spelling of hotdog in Malay. I said, not that I know of, just write 'hotdog'. Then she sent me the picture. The caption for this picture : "Don't know whose fault, the Malay teacher or the Math teacher?" Maybe it's just another marketing strategy. You know, when people ask, where did you get this? From hokdok stall over there. Brilliant plan on promoting it but fail miserably with the price. How to get profit like this LOL From the way it has been converted to Malay, I reckon the picture at the top was taken in Terengganu. You see, hot=hok. In Terengganu words that end with 't' always sound like 'k'. Example, sesat (lost) = sesak, pekat (thick) = pekak. But pekak (dea...