Langkau ke kandungan utama

Long Holiday

Dah kalau dari hari Khamis kau cuti sampai Ahad, tak ke orang Kerteh kata, "long holiday"?

Balik-balik dari outstation, malam tu tengok JDT vs Sarawak. Memang penting amat perlawanan malam tu. JDT kena menang sama Sarawak, kalau tak, peluang kena tendang ke tempat ke-2 amat tinggi sebab hanya berbeza 1 mata.

Dah aku semangat tulis pasal Liga Super Malaysia apahal.

Apa-apa pun, selamat menjalani ibadah puasa pada bulan Ramadhan ini. "Pada" ye, bukan "di". Sebab 'di' menunjukkan tempat dan arah, manakala 'pada' digunakan untuk masa. Hahaha semangat aku jadi cikgu Bahasa Melayu.
Tengok sikit kerja ko ni buat apa sebenarnya...

Sepanjang aku di Johor Bahru ni, aku rasa aku dah boleh bawak diri la nak ke tempat-tempat yang jadi tumpuan orang, macam Aeon Tebrau ke, KSL Mall ke, Pelangi Mall ke, Century Garden ke, Straits View ke, Taman Molek ke, Permas Jaya ke, Skudai ke, Kempas ke, Sutera Mall ke, JPO ke..hehehe. Kalau ICQ tu korang boleh ikut papan tanda. Memang sampai la, persoalannya, cepat atau lambat sampai je lah.

Tapi kalau nak gi tempat yang telah dikecilkan skopnya, macam Jalan Dedap 3 kat Johor Jaya tu, kena pakai Waze atau ada member tunjukkan lah. Baru-baru ni, aku ada beli groupon deal untuk 2 kereta, RM35, 14 point car inspection and tyre service. Oklah, dapat free membership selama 1 tahun di TyreWorld, Johor Jaya ni. Tak pasti pulak aku sama

ada keahlian tu merangkumi TyreWorld kat KL atau tidak.

Apa-apa pun, sebelum Ramadhan baru-baru ni, (Rabu yang lalu) sempat aku makan durian kat Muar. Kata member aku yang sorang ni yang mana beliau merupakan anak jati Muor (LOL) tepi-tepi jalan ke arah Tangkak biasanya banyak dan sedap. Kalau tak ke situ, Bukit Pasir pon boleh. Jadinya aku dan member kerja aku ni ke Bukit Pasir.
Kata orang, nak tahu sedap tak sedap durian tu, tengok kualiti produk lepas makan aka sendawa. Kalau busuk tu sedap la durian tadi tu. (sila jangan percaya)

Sedap juga lama tak melahap Musang King. Aku tak tahu harga market berapa sekarang tapi diorang offer RM30/kg. Katanya, biasa RM40 lebih/kg....katenye....

Ye...dah ko kenapa blogging pasal makan durian pada hari pertama berpuasa ni....

Selamat berproduktif lebih daripada biasa!

heheheehe

Ulasan

plain83 berkata…
durian... oh aku tak suka, baunya saja boleh sakitkan kerongkong aku... huhuu, tapi kalo durian ice cream, aku boleh makan ;3
oh, mungkin anda pernah menghadapi trauma durian. atau anda sudah menghabiskan kuota makan durian anda. =P

Catatan popular daripada blog ini

Want Some Hotdog?

WAHAHAHA!! I laughed when I first see this picture! I don't know whether to laugh at the spelling, or the prices set at that stall. Well, that's pretty mean of me. But it is a good laugh alright. The girlfriend sent me this picture. Before that she asked me, what's the spelling of hotdog in Malay. I said, not that I know of, just write 'hotdog'. Then she sent me the picture. The caption for this picture : "Don't know whose fault, the Malay teacher or the Math teacher?" Maybe it's just another marketing strategy. You know, when people ask, where did you get this? From hokdok stall over there. Brilliant plan on promoting it but fail miserably with the price. How to get profit like this LOL From the way it has been converted to Malay, I reckon the picture at the top was taken in Terengganu. You see, hot=hok. In Terengganu words that end with 't' always sound like 'k'. Example, sesat (lost) = sesak, pekat (thick) = pekak. But pekak (dea...

Koleksi Baju Raya =P

Few days ago, went to Kemaman to get new baju melayu for Hari Raya. hahaha..when it comes to this, I will just accept any baju as long as wearing it doesn't make me the centre of attention on that day. So, what do I have in my collection so far? =P Macam pengantin gitu. =P I don't remember this one. Hmmm My first Raya Aidilfitri away from home, 2007. In Melbourne with my friends from Melbourne Uni. How are you guys? Last year's culture night. Hehehehe. Ore to ore no imoto, Pam. But this purple baju melayu is not mine. My man Azman lent it to me. Thanks heaps man. =) But I guess I kinda like the pengantin one, though it did make me a bit 'famous' due to its glittering when exposed to light. I guess, I was once an Edward Cullen wahahahah! Ok, that's not funny. My bad. *ehem* ehem* The only complete family picture. With my Silat Cekak Hanafi gang at the end of 2006. What's up guys? =) So, this time around went to Kemaman, to this one shop at the basement level ...

Early Surprise

Last night, I was online surfing the net, blogging, chatting with some friends, and then the girlfriend came online on Skype. Woohoo~ Some excerpts from our early conversation Me: did u go see my blog Me: been active today wahwahaw Her: omg bii, we had super super big magical connection i tell you Her: but i cant tell u now. you'll know eventually Her: unless you can guess it. hahahahahaahaah I was like "what?" I kept on guessing and guessing and guessing but none of my guess was right! And the girl loves torturing me, seeing me all worked up trying to guess what did she mean by "super big magical connection". We always say how we have this magical connection in situations like - - picking up the phone when suddenly a message or a call comes in from her or me - went online on Skype at the same time Got other examples but I don't wanna kill the readers here with the cheesiness and mushiness... =P Anyway, she gave few clues, that I mentioned it in my blog post...