Adapun hajat di hati memang nak berblog hari-hari, tapi tanggal 1 Disember 2013 aku telah berpindah rumah. So, had to head down to TM Point nak buat relocation untuk my Unifi subscription. I went there on the 3rd, and I missed their call twice a week after that, abih tak call dah nak follow up. And the thing about Unifi customer service ni, they are bunch of helpful guys no doubt but if you call them during and after lunch hour onwards, hah good luck la nak dapat through. I tried, maybe a lot of times that week. Nasib baik teringat nak call pagi, jadi bila call pagi senang nak cakap dengan customer consultantnya. Makanya datanglah kontraktor Unifi pada hari Selasa walhal hari yang dijanjikan hari Isnin sebab ada item yang tak dihantar TM lagi ke macam mana entah situasi dia. Aku steady je cuma adik-adik aku dan mak aku la yang bengkek sudah sebab almost a week here they all couldn't have a go at this Unifi yang aku bangga-banggakan lajunya connection speed.
Aku pon bengkek juga, in a way sebab ni dah setengah bulan, tapi confirm dia caj 1 bulan jugak sebab dia baru potong hari Ahad baru-baru ni line kat rumah lama aku walaupun aku dah ambik semua barang seperti modem, telefon, set top box dan wayar-wayar bagai.
Tapi aku pindah rumah ni pon last minute. Adik aku call owner, owner set time tengok rumah, malam tu pergi, kitorang ambik, tulat pindah. Gile. Kalau pemindahan rumah ni bukan last minute, pastinya by the time kitorang dah masuk rumah ni dalam sehari dua dah ada Unifi. Tapi aku tak kira, aku nak cuba nasib. =P
So, aku ingat untuk rujukan masa hadapan (future reference LOL) aku nak buat note sikit pasal process flow nak relocate unifi kalau kita pindah ke tempat lain.
1. Pergi ke TM Point yang berdekatan untuk mengisi borang pemindahan (relocation form)
2. Semasa dalam proses berpindah, semua peralatan perkhidmatan Unifi hendaklah dibawa sekali LOL
3. Jawab panggilan dari pihak Unifi atau kontraktor. Kalau tak tahu nombor telefon kontraktor jawab semua panggilan yang tak dikenali hatta dari telemarketer insurans sekali pun. Panggilan ini bertujuan untuk menamatkan perkhidmatan Unifi anda di tempat tinggal lama anda.
4. Tunggu pada hari yang telah ditetapkan anda semasa anda mengisi borang di TM Point tempoh hari. Kontraktor TM pasti akan menghubungi anda sebelum mereka datang untuk membuat pemasangan dan penyambungan.
Itu je. Night y'all. Oyasumi.
Aku pon bengkek juga, in a way sebab ni dah setengah bulan, tapi confirm dia caj 1 bulan jugak sebab dia baru potong hari Ahad baru-baru ni line kat rumah lama aku walaupun aku dah ambik semua barang seperti modem, telefon, set top box dan wayar-wayar bagai.
Tapi aku pindah rumah ni pon last minute. Adik aku call owner, owner set time tengok rumah, malam tu pergi, kitorang ambik, tulat pindah. Gile. Kalau pemindahan rumah ni bukan last minute, pastinya by the time kitorang dah masuk rumah ni dalam sehari dua dah ada Unifi. Tapi aku tak kira, aku nak cuba nasib. =P
random |
So, aku ingat untuk rujukan masa hadapan (future reference LOL) aku nak buat note sikit pasal process flow nak relocate unifi kalau kita pindah ke tempat lain.
1. Pergi ke TM Point yang berdekatan untuk mengisi borang pemindahan (relocation form)
2. Semasa dalam proses berpindah, semua peralatan perkhidmatan Unifi hendaklah dibawa sekali LOL
3. Jawab panggilan dari pihak Unifi atau kontraktor. Kalau tak tahu nombor telefon kontraktor jawab semua panggilan yang tak dikenali hatta dari telemarketer insurans sekali pun. Panggilan ini bertujuan untuk menamatkan perkhidmatan Unifi anda di tempat tinggal lama anda.
4. Tunggu pada hari yang telah ditetapkan anda semasa anda mengisi borang di TM Point tempoh hari. Kontraktor TM pasti akan menghubungi anda sebelum mereka datang untuk membuat pemasangan dan penyambungan.
Itu je. Night y'all. Oyasumi.
Ulasan
neway happy un-packing ^^