Langkau ke kandungan utama

No Life

Masa aku belajar kat Gippsland, Australia dulu, aku selalu jugak succumb tu peer pressure. Aku maksudkan kalau aku rasa nak lepak rehat-rehat santai dalam bilik, tetiba member-member aku seperti Dicky khasnya akan datang ajak keluar coffee ke, drive ke, mana-manalah. Tak pun hujung minggu plan nak stay kat kampus je study atau memang malas, tiba-tiba Dicky datang ajak gi Melbourne ke apa ke. Setiap kali aku cakap tak nak, dia akan cakap seolah-olah aku takde hidup. Atau pun, bahasa Inggerisnya, NO LIFE.

Tapi aku berterima kasih kat Dicky sebab selalu paksa aku keluar ikut dia. Cuma lagi bagus kalau dia paksa aku jadi gym buddy dia ke. Hahaha. Banyak gak pengembaraan berlaku dengan menaiki kereta Honda dia tu.

Tadi baru dapat baca artikel yang dah lama aku simpan nak baca. LOL. 10 Signs You Have No Life. Bolehlah pergi kat artikel tu sendiri baca dan hayati. Fahami. Nak aku suapkan takut tak sampai. Yang aku rasa terkena dekat aku no. 1, 9 dan 10. Tapi sebenarnya ini khusus untuk perempuan. Hahaha =P

Yang penting, anda semua tahu apa matlamat utama hidup di dunia ni. Cuba tanya diri, tahu tak, apa dia?

Ulasan

plain83 berkata…
Duuude hahahah omg... no:1 is so ultimately me, lol!!

...as for having life, i'm living it, to me, having no life can only mean you've stopped breathing ^^
no.1 is pretty common nowadays kat semua orang. so sepatutnya telah di-crossed out. =P

Catatan popular daripada blog ini

Kembali

Sepanjang tahun 2018 langsung takde satu post. Wow! That's a new record set by yours truly. Banyak benda boleh berlaku dalam masa satu tahun. Dan banyak benda juga yang dah berlaku dalam jangka masa tu. Summary nye, perubahan kerjaya , tahun melawat Indonesia , dan new bundle of joy  (<----Ini emoji smiley, aku buat post ni pakai Blogger app) Kenapa kali ni tergerak nak blog balik? Sebenarnya, dari tahun 2017 tu aku nak meneruskan kelangsungan hidup blog ni..cuma, banyak alasan aku bagi dan jadilah apa yang dah terjadi sekarang blog yang dah lebih setahun tak di-update. Bersawang, dah jadi sarang angkut-angkut dah. Inilah sarang angkut-angkut. Blog kali ni more to syok sendiri mungkin, sebab aku rasa aku dah takde pembaca yang mengikuti perkembangan blog ni. Silap-silap, blog aku dah kena removed daripada list pembaca-pembaca lama aku. Mungkin kalau takde pressure untuk blog, aku akan lebih rajin ke sini. Siapa tahu?

Want Some Hotdog?

WAHAHAHA!! I laughed when I first see this picture! I don't know whether to laugh at the spelling, or the prices set at that stall. Well, that's pretty mean of me. But it is a good laugh alright. The girlfriend sent me this picture. Before that she asked me, what's the spelling of hotdog in Malay. I said, not that I know of, just write 'hotdog'. Then she sent me the picture. The caption for this picture : "Don't know whose fault, the Malay teacher or the Math teacher?" Maybe it's just another marketing strategy. You know, when people ask, where did you get this? From hokdok stall over there. Brilliant plan on promoting it but fail miserably with the price. How to get profit like this LOL From the way it has been converted to Malay, I reckon the picture at the top was taken in Terengganu. You see, hot=hok. In Terengganu words that end with 't' always sound like 'k'. Example, sesat (lost) = sesak, pekat (thick) = pekak. But pekak (dea...

Koleksi Baju Raya =P

Few days ago, went to Kemaman to get new baju melayu for Hari Raya. hahaha..when it comes to this, I will just accept any baju as long as wearing it doesn't make me the centre of attention on that day. So, what do I have in my collection so far? =P Macam pengantin gitu. =P I don't remember this one. Hmmm My first Raya Aidilfitri away from home, 2007. In Melbourne with my friends from Melbourne Uni. How are you guys? Last year's culture night. Hehehehe. Ore to ore no imoto, Pam. But this purple baju melayu is not mine. My man Azman lent it to me. Thanks heaps man. =) But I guess I kinda like the pengantin one, though it did make me a bit 'famous' due to its glittering when exposed to light. I guess, I was once an Edward Cullen wahahahah! Ok, that's not funny. My bad. *ehem* ehem* The only complete family picture. With my Silat Cekak Hanafi gang at the end of 2006. What's up guys? =) So, this time around went to Kemaman, to this one shop at the basement level ...